V systému Byznys se změnil v 8/2016 výpočet prodejní ceny. Je na to připraven také e-shop iBYZNYS?

16. 12. 2016
( https://www.ibyznys.cz/www/rsobrazky/velke/firma_cizi_mena.jpg )
Od verze Byznys ze dne 26.8.2016 se zásadním způsobem změnil výpočet prodejní ceny, kterou používá i e-shop iBYZNYS.
Nově je mj. možné přiřadit obchodnímu partnerovi na kartě cizí měnu a zadávat duplicitní kód prodejní ceny v různé měně (obrázek č.1).

Dále je přidán checkbox „Přepočítat u prodejní ceny, který je možné zatrhnout a tak označit záznam s hodnotou tuzemské měny, který se má v „určitém případě dotáhnout do objednávky a přepočítat na cizí měnu dokladu (dle kursu z kursovního lístku v Byznys). Tento „určitý případ nastane tehdy, pokud zákazník vytváří objednávku v cizí měně a u sortimentu NEEXISTUJE kód prodejní ceny v této cizí měně (obrázek č.2).

Příklad:
Prodejní cena s kódem „D1 v CZK = 1000 Kč bez DPH, cena s kódem „D1 v EUR = 40 EUR a cena s kódem „D1 v jiné měně (např. USD, HUF, atp.) se přepočte z CZK, tj. (1000 Kč / kurs měny).


UPOZORNĚNÍ - lidskou chybou se může velice jednoduše stát, že nebude zaškrtnutý check box Přepočítat a tím pádem nebude cena do cizích měn přepočítaná! Procedura Prodejni_cena vrátí cenu tuzemské měny CZK a ta se bude "tvářit" jako cizí měna, např. 1000 USD (obrázek č.3).

Další problém může nastat v e-shopech, které již delší dobu podporu cizích měn používají, a to ve variantě "cizi_mena = 2" (podpora kódů cizích měn).

V tomto případě je potřeba provést před instalací nové verze Byznys důslednou kontrolu a úpravu prodejních cen v cizí měně.
Konkrétně - zda u kódů prodejních cen v cizí měně je u všech položek zadaný kód cizí měny. U starší verze Byznys to nebylo potřeba, protože v tu dobu nebylo možné, aby existovaly u sortimentu záznamy dvou (či více) stejných kódů prodejní ceny.